Voorbereiden op het ‘nieuwe normaal’

NIEUWS   •   13 mei. 2020

Langzaam begint de samenleving weer op gang te komen en steeds meer bedrijven gaan weer aan het werk. In de makelaardij hebben we gelukkig niet te maken gehad met een klantenstop, maar ook wij moeten ons blijven aanpassen aan het ‘nieuwe normaal’ om ook nu relevant te blijven. Hoe kunt u uw makelaardij hierop voorbereiden? Veel vooruitzichten zijn nog onzeker, maar wat zeker belangrijk zal blijven tijdens het ‘nieuwe normaal’ is online aanwezigheid en onderscheidenheid. 

Online diensten

De maatregelen worden steeds meer versoepelt, maar afstand houden blijft belangrijk. Daarom is het verstandig om klanten ook de optie te geven om online uw diensten te gebruiken. Zo kan een verkoop- of aankoop-intake gedaan worden via een videogesprek. Ook een waardebepaling kunt u doen op afstand met gebruik van een videogesprek. Zo kunt u uw klant vragen om een rondleiding te geven en kunt u op afstand een indicatie geven over de verkoopkansen van de woning. Andersom kunt u natuurlijk ook een bezichtiging geven aan een mogelijke koper geven via een videogesprek. Wilt u toch veel potentiële kopers tegelijk in een woning laten kijken? Maak dan gebruik van livestreams op Facebook of Instagram. Tijdens een live-video kunt u de gehele woning laten zien en kunnen kijkers live vragen aan u stellen. Meer informatie over hoe u dit kunt oppakken vindt u in deze blog. Daarnaast kunt u zich ook onderscheiden door transparant en online bieden mogelijk te maken. Zo startte de NVM al enkele jaren terug met het platform NVM Online Bieden en volgen er steeds meer vooroplopende makelaars met een mogelijkheid tot het transparant en online bieden op geselecteerde woningen. Door meer diensten online aan te bieden loopt u tijdens het ‘nieuwe normaal’ geen klanten mis!

Dit kunt u zelf doen:

  • Geef de optie om online gebruik te maken van uw diensten
    • Denk hierbij aan een verkoop- of aankoop-intake
    • Een digitale waardebepaling
    • Bezichtigingen via Facebook of Instagram Live-streams
    • Online en transparant bieden

Unieke digitale woningpresentatie

De woningpresentatie is een belangrijk aspect voor verkopers in het kiezen van een geschikte makelaar. Overtuig ze en bied juist nu een unieke en uitgebreide online woningpresentatie waardoor fysieke bezichtigingen beperkt kunnen worden. Denk hierbij niet alleen aan een professionele fotorapportage, maar ook 360° fotografie, drone video’s of video-rondleidingen. Een unieke woningpresentatie is fijn voor de verkoper, maar ook voor de mogelijke koper. Steeds meer kopers bieden namelijk de voorkeur aan een online woningbezichtiging.

Uit cijfers van funda blijkt dat zelfs 10% van de woningzoekers zich comfortabel voelt om een bod uit te brengen op basis van een online woningbezichtiging. – Funda Newsroom

Uit cijfers van funda blijkt dat zelfs 10% van de woningzoekers zich comfortabel voelt om een bod uit te brengen op basis van een online woningbezichtiging. Dat online woningpresentatie en digitale woningbezichtigingen steeds belangrijker worden, blijkt daarnaast ook uit het feit dat funda kortgeleden twee nieuwe diensten lanceerde. Het is namelijk nu mogelijk om via funda een live-stream bezichtiging te organiseren en een Matterport 3D-model te integreren in de woningpresentatie. Maak de woningpresentatie daarom nog persoonlijker en unieker om aan te sluiten op de huidige wensen van zowel verkopers en kopers. Vergeet ook niet om de digitale woningpresentatie grootschalig te verspreiden via social media om zo tot de meest succesvolle verkoop te komen.

Dit kunt u zelf doen:

  • Speel in op de wensen van verkopers en kopers met een uitgebreide online woningpresenatie
    • Presenteer het woningaanbod zo uitgebreid mogelijk en bied verschillende manieren om woningen online te bezichtigen
    • Maak gebruik van de nieuwe mogelijkheden op funda en organiseer een virtueel open huis of integreer een Matterport 3D-model
    • Maak uw dienstverlening uniek en persoonlijk door online uw gezicht te laten zien
  • Verspreid de uitgebreide woningpresentatie via social media
    • Doe een stapje extra voor de verkoper en maak gebruik van social media
    • Deel de woningpresentatie via social media advertenties om zoveel mogelijk geïnteresseerden te bereiken
    • Lees meer over hoe u als makelaar effectief gebruik kunt maken van social media in onze whitepaper.

Online vindbaarheid

Nu er zoveel mensen meer tijd in huis doorbrengen wordt er steeds meer online opgezocht en gekocht. Sommige webshops melden een toename in bezoekersaantallen tot wel 15%. Ook uw klanten, verkopers en aankopers spenderen steeds meer tijd online. Daarom is het juist nu belangrijk dat uw makelaardij online goed te vinden is. Mensen die op zoek zijn naar een makelaar gebruiken vaak een combinatie van zoekwoorden in Google zoals ‘makelaar’ en ‘plaatsnaam’ om zo een geschikte makelaar in de buurt te vinden.

Wist je dat er op de eerste drie resultaten in Google het meest geklikt wordt? Na de eerste drie resultaten neemt het aantal klikken sterk af.. – Marketingfacts.nl

Na de eerste drie resultaten neemt het aantal klikken sterk af. In de top drie staan kan dus veel nieuwe klanten opleveren! Typ eens verschillende combinaties van mogelijke zoekwoorden in op Google en kijk of uw website naar boven komt tussen de resultaten. Is dit niet het geval? Dan is het tijd om aan de slag te gaan met de SEO (Search Engine Optimalisation) van uw website. Hiervoor is het belangrijk dat u zoekwoorden verwerkt in de teksten op uw website, maar ook de snelheid van uw website, de werking van de website op mobiele apparaten en de mate van autoriteit (het aantal externe verwijzingen naar uw website) zijn hiervoor belangrijk. Ga voor het verbeteren van de technische aspecten in gesprek met uw web-developer. Wilt u zelf aan de slag?

Dit kunt u zelf doen:

  • Onderzoek per websitepagina na welke zoekwoorden mogelijke klanten gebruiken
    • Bijvoorbeeld, ‘woningverkoop’ ‘plaatsnaam’ voor uw verkoopdienst
    • Gebruik (gratis) tools om de meest gebruikte zoekwoorden te vinden zoals Ubersuggest
    • Om inzicht te krijgen in trends en gerelateerde zoekwoorden gebruik je Google Trends
    • Maak een overzicht per pagina op welke zoekwoorden u gevonden wilt worden
  • Gebruik de belangrijkste zoekwoorden op uw pagina’s
    • Doe dit vooral op de meest belangrijke plekken zoals titels, kopjes en het begin van een allinea
    • Vergeet niet de zoekwoorden te gebruiken in de meta titel en de meta omschrijving van uw pagina
  • Soms is het lastig om met veel concurrentie op zoekwoorden  snel resultaten te halen
    • Je kunt ook met een advertentie bovenaan de Google resultaten komen
    • Ga hiervoor naar Google Ads om jouw pagina als eerste resultaat te laten zien in Google

Wilt u aan de slag met uw online zichtbaarheid of bent u op zoek naar een uitgebreide woningpresenatie? We helpen u graag verder met onze professionele presentatieproducten, onze social-media service en/of marketingadvies. Neem vooral vrijblijvend contact met ons op via 010 – 340 5002 en we vertellen je meer over alle mogelijkheden.

Voorbereiden op het ‘nieuwe normaal’

NIEUWS   •   13 mei. 2020

Langzaam begint de samenleving weer op gang te komen en steeds meer bedrijven gaan weer aan het werk. In de makelaardij hebben we gelukkig niet te maken gehad met een klantenstop, maar ook wij moeten ons blijven aanpassen aan het ‘nieuwe normaal’ om ook nu relevant te blijven. Hoe kunt u uw makelaardij hierop voorbereiden? Veel vooruitzichten zijn nog onzeker, maar wat zeker belangrijk zal blijven tijdens het ‘nieuwe normaal’ is online aanwezigheid en onderscheidenheid. 

Online diensten

De maatregelen worden steeds meer versoepelt, maar afstand houden blijft belangrijk. Daarom is het verstandig om klanten ook de optie te geven om online uw diensten te gebruiken. Zo kan een verkoop- of aankoop-intake gedaan worden via een videogesprek. Ook een waardebepaling kunt u doen op afstand met gebruik van een videogesprek. Zo kunt u uw klant vragen om een rondleiding te geven en kunt u op afstand een indicatie geven over de verkoopkansen van de woning. Andersom kunt u natuurlijk ook een bezichtiging geven aan een mogelijke koper geven via een videogesprek. Wilt u toch veel potentiële kopers tegelijk in een woning laten kijken? Maak dan gebruik van livestreams op Facebook of Instagram. Tijdens een live-video kunt u de gehele woning laten zien en kunnen kijkers live vragen aan u stellen. Meer informatie over hoe u dit kunt oppakken vindt u in deze blog. Daarnaast kunt u zich ook onderscheiden door transparant en online bieden mogelijk te maken. Zo startte de NVM al enkele jaren terug met het platform NVM Online Bieden en volgen er steeds meer vooroplopende makelaars met een mogelijkheid tot het transparant en online bieden op geselecteerde woningen. Door meer diensten online aan te bieden loopt u tijdens het ‘nieuwe normaal’ geen klanten mis!

Dit kunt u zelf doen:

  • Geef de optie om online gebruik te maken van uw diensten
    • Denk hierbij aan een verkoop- of aankoop-intake
    • Een digitale waardebepaling
    • Bezichtigingen via Facebook of Instagram Live-streams
    • Online en transparant bieden

Unieke digitale woningpresentatie

De woningpresentatie is een belangrijk aspect voor verkopers in het kiezen van een geschikte makelaar. Overtuig ze en bied juist nu een unieke en uitgebreide online woningpresentatie waardoor fysieke bezichtigingen beperkt kunnen worden. Denk hierbij niet alleen aan een professionele fotorapportage, maar ook 360° fotografie, drone video’s of video-rondleidingen. Een unieke woningpresentatie is fijn voor de verkoper, maar ook voor de mogelijke koper. Steeds meer kopers bieden namelijk de voorkeur aan een online woningbezichtiging.

Uit cijfers van funda blijkt dat zelfs 10% van de woningzoekers zich comfortabel voelt om een bod uit te brengen op basis van een online woningbezichtiging. – Funda Newsroom

Uit cijfers van funda blijkt dat zelfs 10% van de woningzoekers zich comfortabel voelt om een bod uit te brengen op basis van een online woningbezichtiging. Dat online woningpresentatie en digitale woningbezichtigingen steeds belangrijker worden, blijkt daarnaast ook uit het feit dat funda kortgeleden twee nieuwe diensten lanceerde. Het is namelijk nu mogelijk om via funda een live-stream bezichtiging te organiseren en een Matterport 3D-model te integreren in de woningpresentatie. Maak de woningpresentatie daarom nog persoonlijker en unieker om aan te sluiten op de huidige wensen van zowel verkopers en kopers. Vergeet ook niet om de digitale woningpresentatie grootschalig te verspreiden via social media om zo tot de meest succesvolle verkoop te komen.

Dit kunt u zelf doen:

  • Speel in op de wensen van verkopers en kopers met een uitgebreide online woningpresenatie
    • Presenteer het woningaanbod zo uitgebreid mogelijk en bied verschillende manieren om woningen online te bezichtigen
    • Maak gebruik van de nieuwe mogelijkheden op funda en organiseer een virtueel open huis of integreer een Matterport 3D-model
    • Maak uw dienstverlening uniek en persoonlijk door online uw gezicht te laten zien
  • Verspreid de uitgebreide woningpresentatie via social media
    • Doe een stapje extra voor de verkoper en maak gebruik van social media
    • Deel de woningpresentatie via social media advertenties om zoveel mogelijk geïnteresseerden te bereiken
    • Lees meer over hoe u als makelaar effectief gebruik kunt maken van social media in onze whitepaper.

Online vindbaarheid

Nu er zoveel mensen meer tijd in huis doorbrengen wordt er steeds meer online opgezocht en gekocht. Sommige webshops melden een toename in bezoekersaantallen tot wel 15%. Ook uw klanten, verkopers en aankopers spenderen steeds meer tijd online. Daarom is het juist nu belangrijk dat uw makelaardij online goed te vinden is. Mensen die op zoek zijn naar een makelaar gebruiken vaak een combinatie van zoekwoorden in Google zoals ‘makelaar’ en ‘plaatsnaam’ om zo een geschikte makelaar in de buurt te vinden.

Wist je dat er op de eerste drie resultaten in Google het meest geklikt wordt? Na de eerste drie resultaten neemt het aantal klikken sterk af.. – Marketingfacts.nl

Na de eerste drie resultaten neemt het aantal klikken sterk af. In de top drie staan kan dus veel nieuwe klanten opleveren! Typ eens verschillende combinaties van mogelijke zoekwoorden in op Google en kijk of uw website naar boven komt tussen de resultaten. Is dit niet het geval? Dan is het tijd om aan de slag te gaan met de SEO (Search Engine Optimalisation) van uw website. Hiervoor is het belangrijk dat u zoekwoorden verwerkt in de teksten op uw website, maar ook de snelheid van uw website, de werking van de website op mobiele apparaten en de mate van autoriteit (het aantal externe verwijzingen naar uw website) zijn hiervoor belangrijk. Ga voor het verbeteren van de technische aspecten in gesprek met uw web-developer. Wilt u zelf aan de slag?

Dit kunt u zelf doen:

  • Onderzoek per websitepagina na welke zoekwoorden mogelijke klanten gebruiken
    • Bijvoorbeeld, ‘woningverkoop’ ‘plaatsnaam’ voor uw verkoopdienst
    • Gebruik (gratis) tools om de meest gebruikte zoekwoorden te vinden zoals Ubersuggest
    • Om inzicht te krijgen in trends en gerelateerde zoekwoorden gebruik je Google Trends
    • Maak een overzicht per pagina op welke zoekwoorden u gevonden wilt worden
  • Gebruik de belangrijkste zoekwoorden op uw pagina’s
    • Doe dit vooral op de meest belangrijke plekken zoals titels, kopjes en het begin van een allinea
    • Vergeet niet de zoekwoorden te gebruiken in de meta titel en de meta omschrijving van uw pagina
  • Soms is het lastig om met veel concurrentie op zoekwoorden  snel resultaten te halen
    • Je kunt ook met een advertentie bovenaan de Google resultaten komen
    • Ga hiervoor naar Google Ads om jouw pagina als eerste resultaat te laten zien in Google

Wilt u aan de slag met uw online zichtbaarheid of bent u op zoek naar een uitgebreide woningpresenatie? We helpen u graag verder met onze professionele presentatieproducten, onze social-media service en/of marketingadvies. Neem vooral vrijblijvend contact met ons op via 010 – 340 5002 en we vertellen je meer over alle mogelijkheden.